Branża IT nieustająco przysparza rekruterom sporo problemów. Kandydaci nie chcą aplikować na ogłoszenia o pracy, pracodawcy prześcigają się więc w oferowaniu coraz to bardziej wymyślnych benefitów. […]
Dążąc do zwiększenia udziału kandydatów pasywnych w procesie rekrutacyjnym pracodawcy podejmują się często skomplikowanych, a przede wszystkim czasochłonnych działań z zakresu employer brandingu. Tworzą blogi dedykowane […]
Social media podobno zmieniły kompletnie świat rekrutacji. Jedną z takich zmian jest łatwość, z jaką możemy namierzyć potencjalnego kandydata i zasypać go wiadomościami. I chyba nie muszę […]
Sourcing uwzględnia przeważnie komunikację z kandydatem a nawet wstępne etapy selekcji, dlatego dobry sourcer musi potrafić skorzystać z wiedzy należącej do innych dziedzin, jak na przykład […]
Sourcing to (moim skromnym zdaniem, oczywiście nie jestem obiektywna) chyba najbardziej fascynujący wycinek procesu rekrutacyjnego. Dynamicznie zmieniający się świat social media, zagadki do rozwiązania, rozmowy, które […]
Gdy w 2003 r. LinkedIn pojawił się na rynku, zupełnie zrewolucjonizował sposób, w jaki firmy docierają do kandydatów. Ogromna baza użytkowników z całego świata, stosunkowa łatwość […]
Odkąd zaczęłam szkolić rekruterów, coraz częściej przychodzi mi odpowiadać nie tylko na pytania dotyczące samego wyszukiwania kandydatów, ale też tego jak stworzyć sourcingowy dream team. Na […]
Około dwa tygodnie temu zaczęły się pojawiać doniesienia o tym jakie zmiany w serwisie LinkedIn pojawią się dla użytkowników kont premium i rekruterskich. Po początkowej panice […]